Monday, May 15, 2006

first day of school..

I am too lazy to blog. Anyway, here's a post.

The first day of school is not so bad after all. At least I don't have to continue rotting at home. I get to shake those moss around me. =)

When we were asked to assemble on the basketball court upon registeration, I remember something that I thought funny. During my years in Convent, we used to assemble on the volleyball court. Now, we have the basketball court. From the 'volley' to the 'basket'. If I have the chance, I want to try other courts too. But it'll be impossible, I know.

Next, we went into the hall for the orientation. A power point presentation was put up. It showed the achievements of the school and also the well known and successful beings who had been studying in the school decades of years ago. I managed to whispered to one of my friends, "One day your picture will be there on the power point too!" Upon hearing this, she chuckled. "Nah, not mine. Yours will be there la." "No! Not mine either!"

Then, I saw him. The school moderator! He looks really scary at times, especially when he shouted over the mic once when the noise in the hall grew louder. You know what to expect when a few hundreds of students are seated in the hall and have to listen the whole day. They become restless of course! I dare say he can scold very well and silence fell once again. Very effective of him to do so. Hmm. Students are bound to listen to him.

And the worst part of it? I'll be seeing him tomorrow! I just wish and wish that he will not be that scary as I saw him as he was today. Maybe tomorrow will be a better day for him.

There's a privilege for girls. This was the first time I heard such rule is applied in schools. Two girls get to share a pass while the boys are required to take a pass each before leaving the classroom. Cool, isn't it?

Why such a privilege? Maybe the girls' toilets are inhabited by ghouls. That's why company is needed. Anyway, the boys are supposed to be happier because they have the 5-star toilet. Yeah, the girls' toilet have no stars.

And the school canteen is not called a 'canteen'. Not called a 'tuck shop' either. It's called a ......

FOOD COURT!

"You want to know why it's named that? You will have to see for yourself!" the teacher said proudly. Indeed, it does look like a food court.

After recess, we were briefed more about the co-curricular activities. There are 67 uniform units, clubs and games to choose from. And I think I will continue with chess. No sweat, no hassle! Haha. I am so, so passive that I can't stand myself sometimes. Phew! That's all for today.

4 wrote a note:

vdex said...

sry ehhhh i jz get my com back...
ya it`s fix ady...^^

so ur canteen surely giving out some good stuff for u all....
or else how come can call food court...hahaha

mine one jz like those hawkers dump in a small space n will easily get jam after hundreds of student get in....
(rubbish dump)hahahaha.....

so erm how is ur "date" with ur skol`s moderator yesterday..??
hahaha....sry....
ok anot i think no prob de la....isit?
hopefully no probs on le...

k la hopefully u doing well in ur studies.....good luck ....
n take good care with ur healthy oso.....^^
c ya....byezzz.....

ltash said...

hey gal, just dropped by to see how ur doing =) i see u have gone for form 6, and be once again seeing pui yun's face.. haha.. well, hope u have fun.. and tc aite? =)

oneaisyah said...

5-star toilet for boys ?? and none for girls .. gender discrimination betul :P hehe .. jk

duyun said...

OEI tash!! tak pasal pasal cakap pasal saya. cheh. and girls toilet are smaller than the boys' toilet. haha. and they say girls are vain. phuh. but i guess it's alright cos it tele's with the amount of girls and guys.nonetheless, i do like the "food court".