Wednesday, April 16, 2008

congkak..

Horror movies are gaining popularity these days. I think people enjoy watching films from this genre because seeing ghosts is something they do not do very often. I love these horror flicks too. Especially Japanese-made horror movies. When you watch Japanese horror movies, remember this tip. Do not bother to understand the storyline and just enjoy the scare. Then only will you enjoy the show. Otherwise, you will end up being very confused if you try so hard to decipher the plot.

There's one Malaysian-made horror movie entitled Congkak. The trailer seems good.



Go watch it if you have the money and time and tell me what you think about this movie. I recommend it based on the trailer. So, if it isn't good, please do not claim your money from me. :-P

2 wrote a note:

Anonymous said...

Ola,..just drop by to see if you're still alive...ha ha..my guess is pretty..yeah..you're alright..did you watch that whole congkak movie on youtube or at tgv????....was it good??...anyhow..take care..and can't wait to hear about your next adventure...see ya....

Anonymous said...

Sungguh menakutkan sedutan cerita congkak. Seperti ada bayang yang memerhati dari belakang.

Dua hari yang lalu sewaktu saya kemaskinikan blog saya saya terasa seperti ada sesuatu yang ganjil dari dapur di sebelah.

Pada waktu itu saya keseorangan dalam bilik komputer saya. Suis lampu bilik pula tiba-tiba tidak berfungsi. Cahaya yang saya perolehi cuma dari monitor komputer sahaja.

Saya tidak jadi nak sambungkan apa yang nak ditaipkan.apa yang ditulis.

Bayang hitam Seorang perempuan berambut panjang menghala kepada saya dan saya cuba menjerit dengan sekuat hati tetapi jeritan saya tak kedengaran.

Saya seperti sudah menjadi bisu. Semakin dekat dia datang kepadaku.... jangan..jangan..dia seperti telah memasuki badanku. Seluruh badanku seperti dirasuk. Sungguh menakutkan.

"Bangun, bangun dah pukul 6.30 pagi. Hari dah cerah, nak pergi berenang tak sebelum pergi mengajar? Panggilan teman serumahku membuat aku terjaga. Mimpi rupanya.

Saya juga ingin menonton congkak tetapi seandainya saya mendapat mimpi yang sama selepas itu macam mana ye?

Cerita seram memang menjadi kegemaran orang ramai kebelakangan ini tetapi adakah seseorang itu akan mendapat mimpi yang menakutkan selepas itu?

Kata nasihat orang tua, cuci kaki sebelum tidur segala masalah ini akan beres. Betultak?

Hingga berjumpa lagi keesokan hari. Jangan lupa cuci kaki sebelum tidur atau mimpi yang tidak dikehendaki akan datang mencari kita.